24-11-2014 18:28
A co stoi na przeszkodzie, żeby używać 12 dźwięków? :)
Wszystko chyba zależy od tego, jakie ma się spojrzenie na gryf.
Pentatoniki tłukłem bardzo długo prawie od początku, dlatego są moim głównym punktem odniesienia.
Czy gamy i skale modalne to coś zupełnie innego? Wystarczy dodać do pentatoniki dwa dźwięki i już tworzy się jedna ze skal siedmiostopniowych.
Dodatkowo prawie każdy dźwięk można zagrać jako dźwięk przejściowy.
W danym momencie każdy dźwięk ma pewien "poziom bezpieczeństwa", żeby nie zafałszować.
1.) Najlepiej zawsze pasują składniki akordu
2.) Pentatonika to też całkiem bezpieczne narzędzie
3.) Skale siedmiostopniowe pasują, ale czasem trzeba zwrócić uwagę co się gra
4.) Wszystkie pozostałe dźwięki można zagrać jeżeli trwają krótko (przejściowe) i nie wpadają na mocną część taktu.
Nie ma jedynego słusznego grania, ani na sam słuch, ani z samej teorii :)
Blue Tree, Dunlop Stubby 1-3mm, Roland CUBE 20x