23-02-2014 21:13
Z tego co wynika w załączonych nutach przez autora tematu na pewno jest to akord durowy. Co oznacza ten minus, nie mam zielonego pojęcia. Może rzeczywiście septymę małą. Wiadomo, że septymę wielką oznacza się maj7, a septymę małą 7, ale może autor tego opracowania oznaczył sobie septymę wielką 7, a małą 7 z minusem. O sekście/tercdecymie jest zawarta tam informacja w nutach. Nad akordem: "As7-" czymkolwiek on jest, grana jest melodia złożona z dźwięków F i D. F jest właśnie tercdecymą wielką/sekstą wielką dla tego akordu, a D... kwartą zwiększoną lub kwintą zmniejszoną. Będzie to w prawdzie kwarta zwiększona, a nie kwinta zmniejszona, ale o tym za chwilę.
Zacznijmy od początku. Ab5 tam pasuje, nie ulega to wątpliwości. Z tego powodu, że akordy durowe w tym opracowaniu są zapisane z dużej litery, a mollowe z małej będzie pasował akord durowy Ab. Z tego powodu, że pojawił się w nutach dźwięk F (seksta wielka/tercdecyma wielka), akord Abadd13 (drugi sposób zapisu Ab6) też będzie pasował. Siódemkę z minusem najprawdopodobniej należy zinterpretować jako septymę małą. A więc pasuje akord Ab7add13 (drugi sposób zapisu Ab7/6, a więc zgadzam się z autorem poprzedniego postu). Z tego powodu, że wystąpił w nutach dźwięk D, a akord już posiada kwintę czystą, będzie to kwarta zwiększona. Łącząc to wszystko akord ten korzysta z materiału dźwięku skali lidyjskiej dominantowej, zawierającej prymę czystą, sekundę wielką, tercję wielką, kwartę zwiększoną, kwintę czystą, sekstę wielką i septymę małą, będącej czwartym modusem skali melodycznej mollowej.
Podsumowując, w tym miejscu będą pasować trójdźwięk Ab, czterodźwięk Abadd13 (Ab6), czterodźwięk Ab7 i pięciodźwięk Ab7add13 (Ab7/6).
Ostatnio zmieniony 26-02-2014 14:53 przez
RiffingMan, łącznie zmieniany 1 raz.
Praktyka > Teoria > Sprzęt
Służę pomocą w zrozumieniu teorii muzyki, wystarczy wysłać prywatną wiadomość.