Awatar użytkownika
ninde
Posty: 1
Rejestracja: 08-03-2014 22:16

08-03-2014 22:31

Od dwóch lat gram na gitarze akustycznej, a od półtora roku zbieram... no właśnie i tu nasuwa się pytanie: Co wybrać?
Z jednej strony jestem pod wielkim wrażeniem basu i po prostu mnie do niego "ciągnie". Fascynuje mnie ten instrument, jego brzmienie, techniki gry... Z drugiej zastanawiam się, czy nie będzie mi czegoś "brakować". Stąd swoje pytanie kieruję do osób, które grają na basie i elektryku/akustyku. Jakie są wasze osobiste odczucia na ten temat?

I jeszcze jedno... O ile w gitarach elektrycznych w miarę się rozeznaję, o tyle nie mam zielonego pojęcia, jaki bas wybrać. Do dyspozycji mam maksymalnie 900 zł. W grę nie wchodzi jednak "poszukanie sobie czegoś używanego", gdyż nie chcę ryzykować kupowaniem w ciemno na Allegro, a na miejscu nie mam na co liczyć, ponieważ w mojej miejscowości osoby, które rozróżniają bas od gitary elektrycznej można policzyć na palcach jednej ręki ;)

maciiiek
Posty: 706
Rejestracja: 09-01-2011 18:23

08-03-2014 23:07

Mnie zawsze ciągnęło do basu, ale jak zacząłem grać na basie w zespole, to stwierdziłem, że bardziej wolę gitarę, mam zbyt wielkie ego, żeby stać w cieniu.

Awatar użytkownika
kojot
Doradca
Posty: 537
Rejestracja: 12-07-2012 09:21

08-03-2014 23:26

Mnie też ciągnęło do basu, przesiadłem się i pograłem trochę w zespole, ale stwierdziłem, że jednak zbyt kocham gitarę. Od czasu do czasu można, ale żeby tak na stałe to nie :)

Zresztą tak samo było z klawiszami i perkusją... Wszystko jest fajne, ale ma się swój instrument.

Awatar użytkownika
starahuta
Posty: 7044
Rejestracja: 24-02-2013 19:34

08-03-2014 23:32

Nie mogę doradzić. Bywam w obu światach, w świecie czterech strunek bardziej dla zabawy i w celach treningowych na potrzeby sześciu. Tzn. nie mam większych ambicji jeśli chodzi o bas i gram na nim trochę jak na grubej gitarze, ale pomógł mi niesamowicie.

900 na nowy bas? Hm.