Awatar użytkownika
LeT
Posty: 7
Rejestracja: 24-01-2011 21:27

06-08-2013 23:01

Witam, od jakiegoś bawię się w nagrywanie gitary w domu. W przyszłości chciałbym tam dokupić parę gratów, ale bez jakichś szaleństw ;) ma być amatorsko, ale żeby dało się słuchać bez krwotoku z uszu. Póki co wygląda to tak: Gitara > Line6 POD > Komputer. Do odsłuchiwania nagrań używam słuchawek Sennheiser hd 203. Ze słuchawkami mam same problemy w sumie, jakieś pół roku temu zupełnie przestały działać, naprawione na gwarancji, ostatnio miałem wrażenie jakby brzmiały o wiele gorzej, a dziś lewy głośnik przestał grać. Przez to zamiast użerać się z tymi słuchawkami chciałbym kupić nowe. Czytałem parę testów, ale jakoś nic nie mogłem wybrać. Moje typy to:

http://guitarcenter.pl/catalog/sluchawki/shure-srh440-e
http://guitarcenter.pl/catalog/sluchawk ... 240-studio
http://guitarcenter.pl/catalog/sluchawk ... ser-hd-439

Coś w tym guście w każdym razie. Nie znam się na słuchawkach, a chciałbym dobre słuchawki do "studia" a nie do odtwarzacza mp3 ;) Za słuchawki chciałbym dać tak ok. 350 zł. Gdyby to coś zmieniało to muzyka rockowa.

Z góry dzięki za pomoc,
pozdrawiam :)

PS. Znowu nie wiedziałem jaki dział, albo jestem ślepy albo nie ma działu o słuchawkach ;)
ObrazekObrazek

Washburn Wi14 + Peavey Studio Pro 112 + LINE 6 POD HD300

Awatar użytkownika
humless
Sklep Muzyczny
Posty: 985
Rejestracja: 11-03-2012 22:40

07-08-2013 00:10

Propozycje słuchawek do domowego studia ciągle oscylują wokół tych samych praktycznie modeli: AKG, kilka typów Sennheiserów.
Kiedyś, szukając optymalnego wyposażenia, poświęciłem sporo czasu analizie parametrów "popularnych" słuchawek. Wnioski były dość zaskakujące, w każdym razie dalekie od stereotypowych porad.

Krótko mówiąc: do studia polecam mniej znane słuchawki Audio-Technika ATH-M40fs ( http://eu.audio-technica.com/en/product ... prodID=155 ). Sam wybrałem ten model po wielu testach i porównaniach z innymi. Te słuchawki mają duży nadmiar mocy (małe zniekształcenia) i dynamikę, bardzo szeroką charakterystykę przenoszenia (5-28.000 Hz), są precyzyjne w przekazie i przede wszystkim mają PŁASKĄ CHARAKTERYSTYKĘ CZĘSTOTLIWOŚCI, co umożliwia również wykonywanie prac w zakresie miksu i masteringu.

Pomiędzy wysokiej klasy 3-drożnymi monitorami odsłuchowymi a tymi słuchawkami nie ma praktycznie żadnej różnicy w przekazie, co świadczy o klasie ATH-M40fs.

Awatar użytkownika
LeT
Posty: 7
Rejestracja: 24-01-2011 21:27

07-08-2013 00:34

Dzięki za propozycje, na pewno do rozważenia, może nawet wygrają ;)

Ma ktoś jeszcze jakieś doświadczenia z innymi słuchawkami?
ObrazekObrazek

Washburn Wi14 + Peavey Studio Pro 112 + LINE 6 POD HD300

czinczanczon
Posty: 85
Rejestracja: 09-03-2013 10:07

07-08-2013 08:38

Superluxy polecam.

Awatar użytkownika
humless
Sklep Muzyczny
Posty: 985
Rejestracja: 11-03-2012 22:40

07-08-2013 10:40

Systemy odsłuchowe (w tym słuchawki) dobiera się pod kątem wierności odtwarzania, a nie, że "ładnie brzmią" (nie mogą "podkolorowywać" materiału dźwiękowego, co jest cechą zdecydowanej większości dostępnych na rynku słuchawek).
Warunkiem tego jest płaska charakterystyka przenoszenia częstotliwości akustycznych.
Charakterystykę tę zdejmuje się na "sztucznej głowie". Dzięki temu można obiektywnie porównać poszczególne modele słuchawek.

Podaję przykładowy link na stronę zawierającą charakterystyki wielu modeli słuchawek: http://www.headphone.com/learning-cente ... -graph.php

Awatar użytkownika
LeT
Posty: 7
Rejestracja: 24-01-2011 21:27

07-08-2013 11:25

http://www.headphone.com/learning-cente ... date+Graph

Wybrałem tam mniej więcej te modele, mógłbyś mi wyjaśnić, który model wypada lepiej? Bo patrze na te wykresy i patrze... I nic mi to nie mówi ;)
ObrazekObrazek

Washburn Wi14 + Peavey Studio Pro 112 + LINE 6 POD HD300

Awatar użytkownika
adamkudrzik
Doradca
Posty: 156
Rejestracja: 01-09-2009 19:35

07-08-2013 19:17

Co do Shure srh440 mogę się wypowiedzieć, ponieważ je posiadam :)

Słuchawki zaj.biste, jeśli chodzi o sound. Pod tym względem nie ma się co zastanawiać, bo są naprawdę dobre.

Co do wad, to mogę napisać, że są bardzo wrażliwe na uszkodzenia. Moim słuchawkom zdarzył się upadek z wysokości około (!) 30 cm na panele. Z pryskiem rozleciały się plastiki łączące słuchawki z pałąkiem. Jeszcze nie naprawiłem, bo za bardzo nie mam pomysłu, ale przysiądę nad tym niebawem :)
Fender American Deluxe Stratocaster SSS |MEG Axis
Hughes&Kettner Trilogy Head | Hughes&Kettner Zentera Combo | Hughes&Kettner Z-Board
Hughes&Kettner Tubeman Plus | George Dennis GD65 Parametric Wah/Volume | George Dennis GD230 King Bee
Focusrite Saffire PRO 14

Awatar użytkownika
LeT
Posty: 7
Rejestracja: 24-01-2011 21:27

08-08-2013 00:08

Ehh no to jest drobna przeszkoda, jak młodszy brat się do nich dorwie to może być kiepsko.. Ale dzięki za pomoc ;) może ktoś jeszcze ma jakieś propozycje :)
ObrazekObrazek

Washburn Wi14 + Peavey Studio Pro 112 + LINE 6 POD HD300

Dareios
Posty: 224
Rejestracja: 16-01-2012 15:33

12-08-2013 22:20

Co do Shure srh440 mogę się wypowiedzieć, ponieważ je posiadam :)

Słuchawki zaj.biste, jeśli chodzi o sound. Pod tym względem nie ma się co zastanawiać, bo są naprawdę dobre.


Sęk w tym że ludziom by się nie podobał dźwięk (mamy polskie słowa) słuchawek dobrych do studia. Tak jak pisał humless, słuchawki studyjne, tak jak monitory mają jak najmniej wpływać na dźwięk, masz słyszeć materiał takim jak on jest abyś mógł nad nim pracować, bez żadnego podbicia basu czy góry do których przywykliśmy w przypadku sprzętu do typowego słuchania muzyki. Z tego też powodu dla wielu ludzi porządne głośniki komputerowe z subwooferem będą brzmiały lepiej niż profesjonalne monitory studyjne.

Generalnie wśród realizatorow panuje pogląd, że na słuchawkach lepiej miksu i mastera nie robić bo zawsze wrażenia odsłuchowe będą inne niż w przypadku głośników. Bliskość źródła dźwięku może sprawić że usłyszysz więcej detali niż na głośnikach i możesz np uznać że materiał już brzmi odpowiednio podczas gdy tak naprawdę będzie bez wyrazu.
Obrazek Obrazek

Wróć do „Gitara i komputer”