29-09-2012 23:02
Zauważ np. że interwał (odległość między dwoma dźwiękami) kwinta wzbogacony o oktawę czyli e h (kwinta) + e - oktawa to power chords, gdzie większość rockowych zespołów i innych gra tylko na nich przez cała piosenkę + jakaś solówka.
Podam Ci przykład z życia. moja dziewczyna gra na skrzypcach 11 lat i bardzo dużo się od niej uczę teorii, jak wyćwiczyć technikę, szybkość itd. mniejsza, ona nie musić znać skal bo ma słuch dobry i wie jakie dźwięki kojarzy itd., ale nie ucz się pozycji skal, według mnie to bzdura. Ja zacząłem od pentatoniki gdzie rypałem wszystkie tonacje ale nie wpisywałem w google jakie to dźwięki tylko np. pentatonika mollowa posiada pryme, tercje mała, kwartę, kwintę i septymę wielką i w ten sposób sobie zapisuje jakie są dźwięki. W ten sposób uczę się po pierwsze co posiada pentatonika, po drugie jak gram to dźwięków na gryfie. Kiedyś miałem tak, że tylko nauczyłem się pentatoniki w tonacji a moll i szczęśliwy bo znałem pozycję ale teraz wiem, że to błąd. Bo jesli wiem gdzie leżą dźwięki i wiem jakie są w danej tonacji skali to je zagram. Ćwicz i ćwicz. Lepiej znać dźwięki na gryfie niż uczyć się pozycji ze skal gdzie skal masz mnóstwo od pentatoniki po kościelne, góralskie cygańskie srakie i owake. Opanuj dobrze dźwięki na gryfie a wtedy tylko bierzesz np. eolską i wesz, że nie ma żadnych # ani b więc grasz dźwięki praktycznie z gamy.
Ja tak się uczyłem i nadal uczę. Powodzenia
Cort CR250 CRS +
Epiphone AJ220 SCE +
Marshall AS 50D +
Marshall Valvestate 8080