Awatar użytkownika
Omen666
Posty: 21
Rejestracja: 04-04-2012 13:36

17-09-2012 18:54

Witojcie.
Jestem na etapie ogarniania skal modalnych. Uczę się z kursu z May-szkoły. Nie uczyłem się pentatoniki, od razu wziąłem się za modalne, gdyż nic o pentatonice w kursie nie wspominano. Moje pytanie brzmi: Jakimi skalami modalnymi mogę się posługiwać podczas gdy gitara rytmiczna gra power chord? Brak tercji wszystko mi psuje, bo nie wiem czy mogę wjechać z jońską czy z eolską. Jak to wygląda? Może podczas gry power chordami powinienem posługiwać się wyłącznie pentatoniką, na temat której jestem zielony?
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
mikel1994
Posty: 15
Rejestracja: 26-08-2011 12:15

17-09-2012 19:28

Wg. tego co zaobserwowałem w muzyce rockowej raczej nie stosuje się szerzej skal modalnych.

Tzn. podczas utworu zazwyczaj nie przechodzi się z jednej do drugiej.

Zazwyczaj power chordy utworu zawierają się w dźwiękach jakiejś gamy (zazwyczaj e-moll) i dźwięków tej gamy używa też gitara solowa (czy tam w solówce), czasem ograniczając się do pentatoniki (np. "paranoid" black sabbathu), a czasem używa się całej gamy i pojedynczych dźwięków obcych (np. pierwsza solówka w "Fade to black" metalliki, co prawda nie ma tam power chordów w sekcji rytmicznej, ale zbudowany ten fragment jest podobnie - jakiś "riff" zapętlony złożony z dźwięków e-moll i solówką którą można wpisać w dźwięki e-moll).

Ogrywanie podkładów złożonych z kilku akordów w ten sposób też można uprościć - grając cały czas jeden zestaw dźwięków - w sensie gamę odpowiadającą akordowi tonicznemu.

A ogrywanie samą pentatoniką też może przynieść dobry skutek, spójrzmy Hendrixa na przykład.
Przepraszam za wszystkie błędy w powyższym tekście, jestem tylko człowiekiem.
J&d l80 + T.Burton Greengo + Randall rx75rg2 + Coxx cg-15R

Awatar użytkownika
RiffingMan
Doradca
Posty: 487
Rejestracja: 28-05-2011 21:56

17-09-2012 19:50