Awatar użytkownika
hipcio72
Posty: 17
Rejestracja: 27-12-2009 11:06

04-02-2010 11:23

Witam mam proste pytanie: mógłby, ktoś zrobić prosty schemat co po kolei wpinać do pętli itp. przykładowo: gitara->przester->wzmacniacz
send->delay->chorus->return
'86 Burny Les Paul Custom & '95 Mayones KTM I & '65 Jolana Iris -> EHX Metal Muff -> VOX V847a True Bypass + LED -> Ibanez SoundTank Phaser PH-5 MIJ -> '98 Marshall JCM602
My band: http://www.myspace.com/thejokesafterlunch
http://allegro.pl/show_item.php?item=1479225839

Awatar użytkownika
kapselleek
Doradca
Posty: 237
Rejestracja: 06-03-2008 23:01

04-02-2010 22:58

Przede wszystkim efekty przestzenne nie mogą trafić przed przester (chyba że ktoś ma taka wizję). Czyli korzystając z kanału przesterowanego we wzmacniaczu, nie powinno sie wpinać między gitarę a wzmacniacz pogłosu, flangera, a przede wszystkim delay'a. W tej sytuacji powinny one trafić w pętlę efektów.
Przy korzystaniu z kanału clean, najrozsądniejszą opcją jest:
wah-drive-efekty przestrzenne-reverb-wzmacniacz. Jeśli korzystamy z drive wzmacniacza, to jeśli nie ma pętli, musimy się zdać na reverb wmontowany. Przesterowanie pogłosu daje nadzwyczaj fatalną siraę i galimatias (czasem jednak potrzebny, ale tylko czasem). Przesterowanie odbić delay'a też nie jest godne polecenia.
Co prawda początek łańcucha mozna zamienić dając wah za przesterem (stosowane często przez Hendrix'a), co daje fajny warczący efekt (ale rzadko przydatny). Dużo też zależy od tego jakie efekty stosujemy. Czasem zamiana kolejności przynosi coś ciekawego. Szczególnie gdy stosujemy dwa przestery. Warto wtedy poeksperymentować z kolejnością, jak i poziomami sygnału. Phaser też pozwala na spore kombinacje i nie szkodzi powpinać go to tu , to tam. Z jednymi kostkami da taki a nie inny efekt, a przy innych wyjdzie coś innego, może nawet bardziej wartego uwagi. Zależy też jaki phaser. Liczba kombinacji przy ilości dotępnych kostek na rynku jest praktycznie nieograniczona.

mateusz35
Posty: 67
Rejestracja: 18-11-2010 16:55

31-07-2012 08:48

http://photoupload.pl/images/2012/07/31/zrsl.jpg

Ja tak łącze. Przestrzenne w pętle reszta normalnie.
Obrazek
Fender American Standard Telecaster & Marshall JCM2000 TSL122

MAniek1
Posty: 27
Rejestracja: 27-08-2012 15:22

31-08-2012 11:00

Tutaj chyba najlepiej to opisują:
http://glab.com.pl/porada_14

Awatar użytkownika
ksantyp
Doradca
Posty: 1124
Rejestracja: 26-03-2010 08:13

31-08-2012 11:07

http://www.gitara-online.pl/viewtopic.php?f=40&t=233 - tutaj jest też ładnie napisane :)
Ja na przykład uwielbiam chorus przed przesterem, jest bardziej wyrazisty IMO
FILMIKI O GITARACH - vlog gitarowopodobny

WYPRZEDAJE KOLEKCJE - DOBRE GITARY W JESZCZE LEPSZYCH CENACH.


NTK Ekipa

Awatar użytkownika
humless
Sklep Muzyczny
Posty: 985
Rejestracja: 11-03-2012 22:40

31-08-2012 12:12

kapselleek pisze:...wah-drive-efekty przestrzenne-reverb-wzmacniacz...

Kaczka przed przesterem??

tomaszG
Posty: 1277
Rejestracja: 22-11-2012 22:19

05-12-2012 21:03

Co nie którzy gitarzyście tak właśnie podpinają wah. Praktykowałem i zawsze wah u mnie był za przesterem. Widać z tego ,że to dość indywidualna sprawa.

Awatar użytkownika
roberttomasz
Doradca
Posty: 178
Rejestracja: 29-12-2010 16:20

08-12-2012 18:31

Wykonuje płytki głównie do efektów gitarowych.
Przyjme gitary firmy Jolana.
Sprzedam http://imageshack.us/photo/my-images/19/sprzedamd.png/

Awatar użytkownika
SzymonChudy
Posty: 13
Rejestracja: 17-07-2012 11:51

26-12-2012 11:39

Dla mnie wah to zawsze przed przesterem. W sumie w wersji idealnej to wszystkie filtry bym tam umieszaczał, no ale jest jak jest:)
Pomagam ambitnym gitarzystom wejść na wyższy poziom :)
Sprawdź! http://www.gitara.tv

grisza1010
Posty: 45
Rejestracja: 26-11-2008 16:25

10-01-2013 17:37

Witam serdecznie,

zamierzam kupić dwie kostki: Ibanez TS9 oraz JamMan Solo Looper. Mam wzmacniacz Laney Cub 12 R i zastanawiam się jak podpiąć te dwie kostki: chciałem użyć takiej złączki: http://guitarcenter.pl/catalog/gitara/a ... burn-rcl15

PS. gdzie powinienem szukać takich złączek między efektami ale sztywnych?

plus kabla który pójdzie do wzmacniacza. No właśnie i tutaj rodzi się pytanie: czy mogę tak podłączyć, czy raczej potrzebuję dwóch oddzielnych kabli które będą szły bezpośrednio do pieca? Jeżeli potrzebuję tej złączki + normalnego kabla to jak mam to podłączyć i pod które wejście?

Nie jestem pewien i w razie czego proszę o wyprowadzenie z błędu ale najpierw bym podłączył Ibaneza TS9-potem JamMan Solo i od tego kabel poszedł by do Effects Loop. Ale do FX Send czy do FX Return?

dzięki za pomoc.

Dareios
Posty: 224
Rejestracja: 16-01-2012 15:33

25-01-2013 12:05

Witam.

Ostatnio zacząłem na YT z nudów oglądać jakieś lekcje gitarowe. No i tak trafiłem na pogadankę chłopaków z Nile. W pewnym momencie Karl powiedział, że dla niego ważna jest jak najbardziej bezpośrednia droga z gitary do wzmacniacza. Że na niektórych jego gitarach nie ma nawet potencjometrów tylko jest prosty kabel z przystawki do gniazda, a z gniazda prosto do wzmaka, a wszelkie efekty jakich używa są już po wzmacniaczu.

Więc tak sobie pomyślałem - co by było jakby puścić gitarę na czysty kanał, a potem ją dopiero przesterować po wyjściu? Próbował ktoś czegoś takiego?

U mnie sytuacja jest taka że jestem głównie basistą i nie mam typowo gitarowego pieca - gram na Laneyu RB2. To taki typowo domowy piecyk basowy, nie mam więc w nim typowej pętli efektów przez Send i Return. Ale jest wyjście na słuchawki oraz wyjście D.I czyli line out. Zastanawiam się jakby to brzmiało jakbym wpiął czystą gitarę pod normalne wejście, podrasował gainem i dopiero po wyjściu puścił na przester? Nie mam osobnej paczki więc mógłbym z przesteru to puścić na słuchawki albo... z powrotem do pieca przez wejście CD które pomija preamp i idzie od razu na końcówkę mocy.

Co sądzicie o takich eksperymentach? Oczywiście sam spróbuję ale ciekaw jestem Waszego zdania
Obrazek Obrazek

Awatar użytkownika
krechaSP
Posty: 569
Rejestracja: 04-08-2012 02:46

04-04-2013 23:15


Awatar użytkownika
mex
Posty: 28
Rejestracja: 02-05-2014 08:07

23-08-2014 21:14

Panowie, tyle ile tematów i gitarzystów, tyle zdań co do kolejności wpinania efektów.
Ciekaw jestem czy moja kolejność jest prawidłowa bo już sam nie wiem.

Gitara -> Boss FV 50H -> Metal Muff -> Boss OS-2 -> Marshall RG-1 -> Marshall EH-1 -> Piec Marshall Valvestate VS30R

Niestety pedał Bossa mocno gasi mi Metal Muffa więc często podpinam go za dwoma przesterami.
ObrazekObrazekObrazek

Lookasz
Doradca
Posty: 570
Rejestracja: 25-01-2011 14:42

23-08-2014 21:58

Wszystko zależy od tego co chcesz uzyskać pedałem głośności i tyle. Jak ma działać jak gała volume w gitarze to pierwszy, jak podgłaśniać/ściszać nie zmieniając brzmienia (przesteru) to w pętlę.

Awatar użytkownika
mex
Posty: 28
Rejestracja: 02-05-2014 08:07

24-08-2014 08:57

Tak, na tą chwilę pedał ma być jedynie volume w gitarze. Jednak, jak wcześniej wspomniałem strasznie mi przygasza MMuffa. Rozwiązanie na soczyste działanie przesterów znalazłem tylko takie, że FV 50H podpinam za OS-2 i służy mi tylko do zabawy z EH-1 i EH-2. Nie za bardzo wiem jak sobie z tym poradzić.

Co do pętli to temat zamknięty, mój marszałek nie ma takowej.
ObrazekObrazekObrazek

Haskus
Posty: 1
Rejestracja: 30-06-2012 16:54

09-09-2014 16:26

Powiem wam ciekawostkę że Stefan Waj poleca wpiąć delay przed przester w wypadku gdy nie mamy pętli, w sumie polecam sobie obejrzeć w wolnej chwili.
https://www.youtube.com/watch?v=djA3ZG3dHj0

Awatar użytkownika
humless
Sklep Muzyczny
Posty: 985
Rejestracja: 11-03-2012 22:40

09-08-2015 19:10

Znajomy gitarzysta, posiadający oryginalny sprzęt z najwyższej półki (Gibson za 10tys. Stratocaster za 6tys. gitary lutnicze, Marshall, kostki których cena zaczyna się znacznie powyżej 500zł...) zlecił zrobienie pedalboard-a. Nie mógł jednak pogodzić się z brzmieniem kaczki, która - zgodnie z falą porad - była wpięta przed przesterem. Poradziłem mu wpiąć ją za przester, jak ja zawsze robię. W ten prosty sposób uszczęśliwiłem człowieka :)
Może komuś przyda się moja czytanka na ten temat, to zapraszam do lektury: http://www.gragitara.strefa.pl/index-order.htm

Wróć do „Efekty gitarowe”