mutator
Posty: 2
Rejestracja: 05-05-2013 15:42

07-08-2015 18:36

Witam wszystkich,
chciałbym się poradzić czy jak to nazwać, po prostu szukam pomocy. Jestem samoukiem gitarowym, gram 2-2,5 roku może i gitara zawsze była na pierwszym miejscu u mnie. Tak bardzo moim marzeniem było grać, że postanowiłem nawet isc na studia muzyczne, ale martwi mnie fakt, że od jakiegoś czasu nie mam już ochoty nawet patrzec na futeral... :c Martwię się.. Nie wiem co zrobić, żeby mój zastój ruszył w graniu. Chciałbym uczyć się dalej, rozwijać się, ale nie mogę przeskoczyć tego, żeby nauczyć się dźwięków na gryfie, żeby w końcu grać świadomie, a nie że "ooo coś mi wyszło, nie wiem jak to zrobiłem, ale ciiiii". Czy ma ktos jakis pomysl? Bardzo chciałbym się dalej rozwijać i wiem, że granie świadome itd. wymaga czasu, ale nie wiem od czego mam zacząć i za co się zabrać. Desperacko proszę o pomoc!

Awatar użytkownika
Xeno
Posty: 135
Rejestracja: 09-08-2013 17:25

07-08-2015 20:24

Zacząłbym od poznania teorii. Nawet od absolutnych podstaw, nie będę CI mydlił oczu - teoria jest nudna i potrafi przerazić, ale jest ściśle połączona z praktyką i wtedy zaczyna być bardzo przydatna. Zacznij najlepiej od interwałów(odległości miedzy dźwiękami); najprostszych skal(t.j. pentantonika; gamy durowa i molowa; może skala bluesowa) Nie wiem na jakim jesteś poziomie w teorii, po 2,5 roku powinieneś już coś tam wiedzieć. Naucz się składników podstawowych akordów(tj, trójdźwięków). Gdzieś w internecie o teorii sporo traktował o teorii poradnik kojota(bodajże własnie z tego forum). "od zera do mistrza"
tu masz link do pobrania: http://sendfile.es/pokaz/634---.html