Opinie i dyskusje o gitarach akustycznych i klasycznych

Postprzez MariuszR » 2011-12-29, 15:58

Witam wszystkich..

W końcu zdecydowałem się co wybrać.. i kupiłem Deana Performer DSE, mam go od wczoraj.. Wizualnie gitara jest piękna i wykonana z wielką precyzją.. ogólnie nie ma się do czego przyczepić.. Gram praktycznie wyłącznie hobbystycznie w domu dla siebie.. no i osób, które są w zasięgu słyszalności.. i ogólnie jestem stosunkowo zielony w temacie.. :)

Wrzucam trochę danych, bo Deany są raczej mało znane:

- gitara elektro-akustyczna Dean serii Performer z aktywną elektroniką Fishman
- płyta wierzchnia z litego świerku
- boczki i tył z palisandru
- szyjka z mahoniu, profil Dean C
- podstrunnica palisandrowa z dużymi perłowymi markerami "hex" (na górnej krawędzi chwytni powtórzone markery)
- długość czynna strun 25 1/4"
- progi 23/21
- klucze Grover gold zamknięte olejowe
- mostek palisandrowy Dean Acoustic
- aktywna elektronika Fishman Classic 4
- wykończenie Gloss Natural - korpus, szyjka oraz główka instrumentu w wykończeniu naturalnym, pokryte wielowarstwowym lakierem bezbarwnym polerowanym na wysoki połysk; krawędzie korpusu, szyjki oraz główki ozdobione bindingiem z perłowymi elementami; otwór rezonansowy ozdobiony kunsztowną inkrustacją rozety z masy perłowej

Gitarę kupiłem od przedstawiciela firmy Dean, czyli w FX Music, polecam..

Mam kilka pytań do Was, bo to mój pierwszy akustyk.
1. Zapięte są struny Elixir i dla mnie póki co gitara jest dość twarda z nimi i palce bolą jak się tak dłużej pobawić.. Kiedyś miałem gitarę elektryczną, później wiele lat klasyka.. Z akustylami miewałem bardzo sporadycznie do czynienia i to chwilowo.. i zdawałem sobie sprawę, że akustyk jest twardszy, ale mi ciężko jest nawet jakoś znacząco podciągać struny po dociśnięciu.. Zamówiłem sobie już struny Dean Markley (11-46) Blue Steel, mam nadzieję, że troszkę wygodniej będzie mi grać.. Może macie jakieś swoje typy "miękkich" strun.