Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

12-02-2011 18:29

Nie czytałem tego tematu, ale dodam tylko, że mój kumpel też parę dobrych lat ma klasyka z metalowymi strunami 0.011", NIC złego się nie dzieje, gra fajnie. Gryf się nie krzywi w ogóle, a nawet jakby się skrzywił, to od czego jest pręt regulujący :O ... Klasyk firmy Durango czy jakoś tak, niby Made in Mexico, ale wątpię :)

Nie polecam metalowych do klasyka, ale też nie odradzam.. Nie jest po prostu regułą, że nylony i koniec :)
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

cyberdine
Posty: 272
Rejestracja: 11-08-2008 23:02

16-02-2011 11:39

conscious pisze: od czego jest pręt regulujący :O


W klasyku ???? Pewnie od niczego, bo go po prostu nie ma.

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

16-02-2011 11:55

cyberdine pisze:
conscious pisze: od czego jest pręt regulujący :O


W klasyku ???? Pewnie od niczego, bo go po prostu nie ma.


Korekta.. Nie ma w każdym. Akurat w klasyku mojego kumpla jest, a zapewniam, że nie jest to jakiś bubel hybryda z Chin, tylko klasyk Made in Mexico.
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

cyberdine
Posty: 272
Rejestracja: 11-08-2008 23:02

16-02-2011 22:18

Na pewno durango? Miałem kiedyś klasyka tej firmy i nie miał pręta. Kiedyś mieli też taką dziwną serię "niby klasyków" z fabrycznie założonymi strunami metalowymi i kluczami do takich strun, a cała reszta była typowo "klasyczna". Może coś takiego miał?

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

17-02-2011 00:25

Aktualnie mieszka on w innym mieście, ale postaram się żeby wysłał mi jakieś fotki gitary+ujęcie pręta. Gitara miała fabrycznie nylony, klucze klasyczne, mostek i wszystko jak klasyk, tylko ten pręt ją wyróżnia w takim razie. A metalowe założył z racji, że to "rockman" a nie miał innej gitary, więc improwizował :P
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

Tutkaxd
Posty: 2
Rejestracja: 06-03-2011 17:54

06-03-2011 18:04

Mam pewien problem, posiadam gitarę od tegorocznych świąt. Dostałam ją tkjb. na próbę u koleżanki u niej tylko leżała, a ja miałam chęć nauczyć się grać. Gitara ta to klasyk Sonata chyba, jak szukałam na różnych stronach to za głośno nie ma o tej firmie. Gdy ją dostałam miała założone metalowe struny <wszystkie> i kompletnie nie stroiła <jedna struna chyba była nie od kompletu> . Więc wybrałam się do sklepu i kupiłam struny pasujące do tej gitary <tym razem nylonowe> założyłam nastroiłam i git. Przy okazji zauważyłam że właśnie ten mostek też jest tak trochę odklejony. Czy to tak bardzo zmienia dźwięk gitary .? Jestem nie doświadczona i za bardzo nie wiem czy to ma jakieś większe znaczenie. (Jak gram to nie brzmi to do końca tak jak powinno, ale to może dlatego, że dopiero zaczynam)

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

07-03-2011 00:27

Ma to wpływ na brzmienie, ponieważ poprzez mostek drgania przechodzą na płytę wierzchnią, a gdy ten odstaje, to nie przenosi drgań odpowiednio. Trzeba to przykleić i po problemie. To, że nie brzmi, to może być wina słabej gitary, bądź właśnie twojej gry :)
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

Tutkaxd
Posty: 2
Rejestracja: 06-03-2011 17:54

08-03-2011 20:04

conscious pisze:Ma to wpływ na brzmienie, ponieważ poprzez mostek drgania przechodzą na płytę wierzchnią, a gdy ten odstaje, to nie przenosi drgań odpowiednio. Trzeba to przykleić i po problemie. To, że nie brzmi, to może być wina słabej gitary, bądź właśnie twojej gry :)

Jakos mi to rozjaśniło sytuacje . dziękuje. Planuje zakup gitary takiej już własnej. Zaproponujesz jakąś w rozsądnej cenie .?

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

08-03-2011 20:37

Zależy co dla ciebie to rozsądna cena. A jak już będziesz znał cenę maksymalną to zapraszam do odpowiedniego działu, na pewno znajdziesz po nazwie. Jak już tam będziesz, to nie zakładaj nowego tematu, tylko przeczytaj tematy, które odpowiadają twojej pojemności kieszeni, bo na prawdę wszystko zostało już powiedziane :)
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

YeahBunny
Posty: 4
Rejestracja: 09-03-2011 13:01

10-03-2011 00:49

hehe - w moim klasyku mostek od strony strun basowych odstaje, zeby nie sklamac na 4mm. Malo tego - struny ktore mam zalozone, to nie po prostu metalowe, a metalowe z grupy "heavy". Jak strzeli w koncu mostek to gitare wyrzuce, bo jest warta tyle co 3 komplety srednich strun. I wiedzialem co robilem, zakladajac je.
A teraz najciekawsze - gryf prosty jak strzala ;>

Awatar użytkownika
bratpol
Sklep Muzyczny
Posty: 216
Rejestracja: 27-04-2010 09:03

10-03-2011 08:35

conscious pisze:Nie czytałem tego tematu, ale dodam tylko, że mój kumpel też parę dobrych lat ma klasyka z metalowymi strunami 0.011", NIC złego się nie dzieje, gra fajnie. Gryf się nie krzywi w ogóle, a nawet jakby się skrzywił, to od czego jest pręt regulujący :O ... Klasyk firmy Durango czy jakoś tak, niby Made in Mexico, ale wątpię :)

Nie polecam metalowych do klasyka, ale też nie odradzam.. Nie jest po prostu regułą, że nylony i koniec :)


Zapewne chodzi o Durango MG-916. W sumie to taki wynalazek 2w1, bo założyć struny metalowe możesz, a pręt o dziwo właśnie jest. Zresztą całkiem udana gitarka, no i faktycznie robiona w meksyku(!).
Przemysław Huzarski
bratpol.com.pl
[email protected]
tel. 781883580

Awatar użytkownika
conscious
Doradca
Posty: 1379
Rejestracja: 22-09-2009 02:30

10-03-2011 14:35

Panie z Bratpolu :) To w takim razie będzie "chyba" ta gitara, bo w sumie wszystko się zgadza:D
Furch G23CR Elite - cedr palisander
Furch S20CM - cedr mahoń
Vintage V100 Lemon Drop - Seymour SH2 SH4
Line 6 Pod HD 500

anka33634
Posty: 4
Rejestracja: 20-04-2011 15:38

20-04-2011 20:22

ja mam gitarę 34 letnią tato mówił że akustyczną jednak, ucząc sie na niej grać dostrzegłam cechy gitary klasycznej.
Co kolega mówił z odklejonym mostkiem - mam tak samo (mam metalowe struny) .Gitara była uznawana ponad 30 lat jako akustyczna ;] Tyle lat niewiedzy ;]
Teraz planuje kupić sobie ten model http://www.netstore24.pl/index.php?prod ... rod_id=209
Co o nim myślicie ?

rybazmarsa
Posty: 72
Rejestracja: 13-06-2010 20:21

20-04-2011 22:08

no nie rozumiem jak można pomylić akustyka z klasykiem..:D

Awatar użytkownika
Kafar
Moderator
Posty: 356
Rejestracja: 04-11-2007 15:35

20-04-2011 23:30

Takiego sprzed ponad 30 lat? Myślę, że jeszcze by sie dało.
Alvaro 25 and Washburn X10B
Obrazek Obrazek

Loix
Posty: 3
Rejestracja: 15-03-2010 19:23

29-10-2011 16:17

Kupiłem sobie jakiś czas temu gitarę klasyczną. Tanią, słabej jakości. Chińszczyzna jednym słowem. Założyłem do niej struny metalowe. Oczywiście po paru dniach niestety mostek dosłownie się od pudła rezonansowego urwał. Znalazłem lutnika. Zamiast ponownie przyklejać, odpowiednimi śrubami mostek znów przymocował do korpusu. Gitara nastrojona, grała bardzo dobrze, nie narzekam, używam teraz strun metalowych w tym klasyku i nic się z nim nie dzieje.

ryyba
Posty: 35
Rejestracja: 25-02-2011 18:43

29-10-2011 17:00

Gitara nastrojona, grała bardzo dobrze, nie narzekam, używam teraz strun metalowych w tym klasyku i nic się z nim nie dzieje.


Ok, wszystko fajnie. Nie lepiej było kupić od razu akustyka?

Loix
Posty: 3
Rejestracja: 15-03-2010 19:23

29-10-2011 19:53

Gdym rok temu miał wiedzę taką jaką mam dziś, nigdy nie kupil bym gitary klasycznej by zrobić z niej pseudo akustyczną. Wiadomo, do czego zostały stworzone gitary klasyczne, do nylonów, a nie do metalowych strun. Chciałem tylko powiedzieć, o tym ,że jeśli znajdzie się odpowiedniego lutnika, to może tak przytwierdzić mostek, że nic z gitarą dziać się nie będzie.

PS

Oczywiście, nie polecam nikomu eksperymentować, z wstawianiem metalowych do klasycznej, bo to jednak potem potrzebny jest czas na naprawdę gdy coś się stanie, trzeba zapłacić lutnikowi. Generalnie, najlepiej od razu kupić akustyka, jeśli się wie co się będzie chciało grać.

Awatar użytkownika
FlamStyle
Posty: 83
Rejestracja: 20-02-2011 15:16

29-10-2011 20:19

Czym się różni klej użyty do montowania mostka w akustyka od tego przy g.klasycznych? Niczym. Więc problem odklejającego mostka dotyczy tak samo gitar akustycznych jak i klasycznych. Po prostu miałeś strasznie marne coś i jakoś tego czegoś była na takim poziomie, że się mostek odkleił. Akurat klej w przypadku NORMALNEJ gitary klasycznej wytrzyma i mostek nie wystrzeli. Inna sprawa, że konstrukcja pudła jest inna. Ożebrowanie w niektórych gitarach klasycznych jest delikatne, to samo płyta wierzchnia i to ma prawo w końcu puścić i poddać się naciągowi strun metalowych.
Gibson Les Paul Custom '79 + Gibson ES175 + Gibson Les Paul SG + Gibson Les Paul Studio Faded + Taylor 814CE + Taylor Koa K24CE + Cole Clark FL2AC BB + Cole Clark FL3AC Custom + Gibson J200 + Maton 808TE + Crafter D8N + Marshall JCM-800 2205

Loix
Posty: 3
Rejestracja: 15-03-2010 19:23

30-10-2011 00:00

Ciężko się z tobą Slam nie zgodzić.

Awatar użytkownika
greenbottleblue
Posty: 12
Rejestracja: 30-03-2011 12:56

23-12-2011 15:47

Witam. Stwierdziłem, że wolę tutaj napisać, niż zakładać nowy temat. Mam nadzieję, że w pewien sposób mi pomożecie. Wczoraj gdy byłem na strychu po choinę zauważyłem pudełko po gitarze mojej siostry. Gitara leżała tam od ok 2-3 lat praktycznie nowa. Jest to ładny akustyk cutway. To chyba jakiś noname, także nic specjalnego, ale po nastrojeniu brzmiał całkiem fajnie. Ogólnie gram na elektrycznej. Jedyną wada tego akustyka to chyba odklejony mostek. Z jednej strony jest podniesiony od pudła tak na ok 2-3mm, przez co struny są podniesione trochę w górę. Bardzo to dźwięku nie zmienia, ale strasznie sie niewygodnie gra. Mostek sie nie rusza. Próbowałem dziś poluźnić mocno struny, by nie były napięte i zobaczyć, czy da się docisnąć mostek do pudła, ale niezbyt się rusza. Nie chciałem mocno naciskać, bo nie chcialem rozwalić. Co mogę w tym wypadku zrobić? Ma ktoś jakiś pomysł? Pozdrawiam, Patryk :)

Awatar użytkownika
FlamStyle
Posty: 83
Rejestracja: 20-02-2011 15:16

23-12-2011 17:51

Odkleić mostek i nakleić go ponownie na płytę wierzchnią. Jedyną przeszkodą może być fakt, że przez okres z odklejonym mostkiem płyta wierzchnia mogła ulec pofalowaniu.
Gibson Les Paul Custom '79 + Gibson ES175 + Gibson Les Paul SG + Gibson Les Paul Studio Faded + Taylor 814CE + Taylor Koa K24CE + Cole Clark FL2AC BB + Cole Clark FL3AC Custom + Gibson J200 + Maton 808TE + Crafter D8N + Marshall JCM-800 2205

Awatar użytkownika
greenbottleblue
Posty: 12
Rejestracja: 30-03-2011 12:56

23-12-2011 18:10

Przy mostku na pudle jest takie jakby wybrzuszenie. Mało miałem do czynienia z akustykami, więc nie wiem czy tak w nich jest czy nie. Jest niewielkie, ale na duzej powierzchni. Czyli spróbować na siłę odkleić mostek i przykleić z powrotem? może jakoś przykręcić? czy zepsuje to dźwięk? Polecasz jakiś klej?

ryyba
Posty: 35
Rejestracja: 25-02-2011 18:43

23-12-2011 18:14

Albo dać to zrobić lutnikowi.

Awatar użytkownika
greenbottleblue
Posty: 12
Rejestracja: 30-03-2011 12:56

23-12-2011 18:15

Hmm nie wiem ile ta gitara kosztowała, z pewnością nie więcej niż 300 zł. Wiec podejrzewam, ze oddawanie jej do lutnika przekroczy jej wartość :D

Awatar użytkownika
FlamStyle
Posty: 83
Rejestracja: 20-02-2011 15:16

23-12-2011 18:17

Radziłbym Ci to przykręcić.
Konkretnie zrobiłbym to tak. Oderwanie mostka a następnie naklejenie go po starych śladach przy użyciu mocnego kleju do drewna. Mostek ciągnie nie mała siła, dlatego klej musi być mocny. Na pewno w sklepie doradzą jakiś dobry, osobiście się na tym nie znam. Po naklejeniu przede wszystkim sprawdzamy jak gitara stroi, jeżeli jest przyzwoicie i nie wymaga korekty dotyczącej umiejscowienia mostka to dla pewności korzystamy ze śrub, które zwiększą trwałość konstrukcji :) Jeżeli masz trochę umiejętności manualnych to mógłbyś skonstruować sobie aktywny system do ustawiania akcji strun. Posiadam to w swoim akustyku i jest to rzecz genialna. Poprzez dwie śruby po dwóch stronach mostka mogę podnosić oraz obniżać podstawek, co pozwala mi dosłownie w sekundy zmienić akcje strun. Pozwoliłoby to Tobie zaoszczędzić czas na regulacji akcji strun w owej gitarze oraz byłoby niezłym ułatwieniem przy zmianach strun na inne rozmiary :)
Gibson Les Paul Custom '79 + Gibson ES175 + Gibson Les Paul SG + Gibson Les Paul Studio Faded + Taylor 814CE + Taylor Koa K24CE + Cole Clark FL2AC BB + Cole Clark FL3AC Custom + Gibson J200 + Maton 808TE + Crafter D8N + Marshall JCM-800 2205

Awatar użytkownika
greenbottleblue
Posty: 12
Rejestracja: 30-03-2011 12:56

23-12-2011 20:13

Chodzi Ci o jakieś zamontowanie z dwóch stron mostka śrub, tak by można było go podnosić i obniżać? tak przynajmniej zrozumiałem. Teraz w sumie brzmi też dobrze, ale te struny są mocno oddalone od gryfu, co utrudnia wszystko.

Awatar użytkownika
FlamStyle
Posty: 83
Rejestracja: 20-02-2011 15:16

24-12-2011 13:54

Nie mostek, a podstawek :p
Gibson Les Paul Custom '79 + Gibson ES175 + Gibson Les Paul SG + Gibson Les Paul Studio Faded + Taylor 814CE + Taylor Koa K24CE + Cole Clark FL2AC BB + Cole Clark FL3AC Custom + Gibson J200 + Maton 808TE + Crafter D8N + Marshall JCM-800 2205

Awatar użytkownika
greenbottleblue
Posty: 12
Rejestracja: 30-03-2011 12:56

24-12-2011 16:25

Chyba się nie zrozumieliśmy. Pewnie ja coś pomieszałem. :D Mówiąc mostek miałem na myśli całe to czarne "coś" :D przyklejone do pudła. Całe to mi się odkleja :d

Awatar użytkownika
FlamStyle
Posty: 83
Rejestracja: 20-02-2011 15:16

24-12-2011 16:34

Przyklej i doklej na stałe, potem dokręć dla pewności i nie kombinuj z tym co wspomniałem w ostatnich dwóch postach bodajże. Będzie git :)
Gibson Les Paul Custom '79 + Gibson ES175 + Gibson Les Paul SG + Gibson Les Paul Studio Faded + Taylor 814CE + Taylor Koa K24CE + Cole Clark FL2AC BB + Cole Clark FL3AC Custom + Gibson J200 + Maton 808TE + Crafter D8N + Marshall JCM-800 2205

Wróć do „Gitary akustyczne i klasyczne”