Dyskusje o wzmacniaczach, combo, head. Porady i recenzje

Postprzez Logistyk » 2012-01-21, 17:34

witam jestem laikiem co do obsługi elektrycznej ów piecyka ale na tyl eco mi waidomo to lampy można dokładać bez żadnego sprzętu po prostu je "wtykasz" no i tak postanowiłem zrobić. Gdy go kupiłem miał włożone tylko dwie lampy a miejsce jest na 4 postanwoiłem że dodam te 2 dla lepszego brzmienia (przynajmneij tak mi się wydawało a skoro dostałem je to włożyłem). No i zaczął się problem włożyłem ów dwie lampy po odłaczeniu prądu właczam do gniazdka wtyczke uruchamiam piecyki nagle słysze chwilowy brzdęk głosnika i nagle przestał działać. Do teraz nie chce się w ogóle włączyć nic nie reaguję nawet po wyłożeniu lamp. Nie wiem moze bezpiecznik wywalił kurczę pojęcia nie mam :/ W dodatku nie wiem czym to mogło być spowodowane. Może ktoś z was miał podobny problem?
Logistyk

Gitara rockowaSzkoła gry: skale, riffy, ćwiczenia
38,98 złCD + książka 72 str
Łatwy jazz na gitaręNaucz się grać jazz na gitarze
33,00 złCD + książka 34 str. A4
SklepMuzyczny24.com

- Szkoły gitarowe na DVD
- Kursy gry na gitarze
- Książki dla gitarzystów

Postprzez Macck » 2012-01-21, 17:47

Nie wiem jak wygląda praca tych lamp w tym wzmacniaczu ale 2 pracowały jako Push-Pull dołożyłeś dwie kolejne i co się mogło stać:
Nie przełączyłeś czegoś co umożliwia obsługę 4 lamp , lub wzmacniacz był uszkodzony w tym trybie.
(nie wiem jak to jest rozwiązanie bo zajmuję się tylko konstrukcjami małej mocy Single Ended)
Mogły być też uszkodzone lampy, jakieś zwarcie wewnętrzne co mogło wysadzić bezpiecznik.
Możliwe złe scenariusze :

- uwaliłeś bezpiecznik szklany uzwojenia pierwotnego trafa, wykręć gniazdo fuse z tyłu i sprawdź czy w szklanej rurce jest cały drucik (ODŁĄCZ Z PRĄDU WZMACNIACZ!)
Co możesz jeszcze zrobić z posiadaną wiedzą to jedynie posprawdzać bezpieczniki. Pytanie, lampy się żarzą?
Wzmacniacz teoretycznie mógłbyś rozkręcić bo pewnie jest tam więcej bezpieczników.

Gorzej:
- uwaliłeś lampy