Struny do gitary akustycznej, klasyczne i elektrycznej

Postprzez Goraal » 2012-02-13, 17:37

Witam, na początku chciałbym zaznaczyć, że jest to moja pierwsza gitara, więc można powiedzieć, że jestem całkowicie zielony w tych sprawach. A sprawa wygląda następująco : fabryczne struny są już w złym stanie, szczególnie widać to na tych trzech najgrubszych, basowych. Ta metalowa obwódka jest poprzecierana, a na 2 i 7 progu struny D4 już całkowicie odsłonił się nylon i ta obwódka odstawała w postaci takich cieniutkich drucików (odciąłem je pęsetą, bo wydawały nieprzyjemny odgłos - brzęczenie). Ok, do czego zmierzam? Jako, że te struny pewnie długo nie pociągną już, to rozglądam się za nowymi, tyle, że zupełnie się na tym nie znam i dlatego proszę Was o pomoc. Jakie struny wybrać, powiedzmy w granicach 50 zł. Gdzieś czytałem, że struny dzielą się na cienkie, grube itp, najlepiej, żeby miały taką grubość jak te, które mam teraz, bo już się przyzwyczaiłem. Struny raczej zamówię przez internet, w jedynym sklepie muzycznym w okolicy pytałem o struny to mieli tylko takie za 14 i 18zł, chyba nie warto kupować takiego czegoś? A i kolejna sprawa, czy jestem w stanie (przy pomocy jakiegoś samouczka) sam założyć struny w prawidłowy sposób? Z góry dziękuje za odpowiedzi, pozdrawiam, Góral :)
Goraal

Fingerstyle Nauka gryWarsztaty gitarowe 50 ćwiczeń na gitarę solo
35,00 złCD + książka 60 str
Łatwy kolędy gitaręDruga część śpiewnika z kolędami na gitarę
25,00 złksiążka 48 str. A4
SklepMuzyczny24.com

- Szkoły gitarowe na DVD
- Kursy gry na gitarze
- Książki dla gitarzystów

Postprzez Adios » 2012-02-13, 18:07

http://taniestruny.pl/c/65/savarez-stru ... cznej.html