przez macchuck » 2012-01-25, 00:28
Witam,
czy mogę przyłączyć się do post'a kolegi Krzysiaaa? :)
Generalnie już dawno chciałem spróbować gry na gitarze i tak się złożyło, że w moje ręce wpadła gitara klasyczna.
Rzecz jasna poczytałem, pooglądałem itp., itd. Mimo to jednak mam wciąż parę pytań, na które nie bardzo znalazłem odpowiedzi pisane.
W tym miejscu chciałbym zaznaczyć, że jestem absolutnym laikiem, Takim całkowitym. Jednak mam chęci, mam nadzieje, że to wystarczy w parze z czasem. Proszę też o pewną dozę wyrozumiałości - zakładam, że piszę do ludzi z doświadczeniem i samo to jest odrobinę... cóż, głupio mi trochę. Tym bardziej po dzisiejszej wizycie w sklepie muzycznym (po kostkę) - sprzedawca traktował mnie raczej chłodno, zaraz po tym jak powiedziałem, że dopiero zaczynam się uczyć. A ja chciałbym po prostu melodyjnie brzdąkać na gitarce, nic wielkiego. Po prostu przyjemnie.
Do sedna. Gitara, w której posiadanie wszedłem to podejrzewam sprzęt nie pierwszej jakości - ale to chyba nawet lepiej, muszę od czegoś zacząć i się sprawdzić. Struny wiolinowe nylonowe, basowe - metalowe (nie wiem co to oznacza, ale podejrzewam, że mogłoby być lepiej, albo co najmniej inaczej) Mogę to tak zostawić czy wymienić?
I czy kostką mogę tak ewentualnie na tym grać? Czytałem, że po nylonowych strunach lepiej palcami, c w sumie chyba mi specjalnie nie zawadza (w razie czego).
Ponad to, jak chwytać poprawnie progi? Chodzi o to, że znalazłem takie info, żeby kciuk za gryfem, palce opuszkami na struny, najbliżej progów, nie spinać się, palce w miarę prostopadle do gryfu, jak "młoteczki". I wszystko ładnie-pięknie ale jak przytrzymam strunę - ładny brzdęk. Problem - kiedy puszczam z progu szybko to samo puszczenie jest źródłem dodatkowego brzdęku, jak za wolno to struna mi się wycisza. To i to paskudnie brzmi.