Dział dla początkujących gitarzystów.

Postprzez cineon » 2011-10-15, 01:34

Witam gram już na elektryku od roku (Strat Peavey Raptor SSS , Roland cube x20) i postanowilem douczyć się teorii . Ponieważ sam już gram jakieś improwizacje to czemu by sie nie nauczyć teorii bo slyszłem coś o skalach . Wiec od czego zacząć ? Podpowiem ze chce grać głównie blues i na tej lekturze chciałbym się skupić. Temat może głupi ale nie chcę czytać na darmo bo ja mam rzeczy do nauczenia się wiele , a chęci .. malo
cineon

Skale gitaroweNaucz się skal modalnych i harmonii w grze na gitarze
33,00 zł40 str książka + CD
Szkoła na bas - Część 1Nauka gry na gitarze basowej
35,00 złCD + książka 44str. A4
SklepMuzyczny24.com

- Szkoły gitarowe na DVD
- Kursy gry na gitarze
- Książki dla gitarzystów

Postprzez charlietheunicorn » 2011-10-15, 02:01

Na wstępie zaznaczę, iż nie jestem żadnym znawcą, po prostu chcę Ci napisać jak ja wdrażałem się w podstawy teorii muzyki.

Zacznij od nauki dźwięków i interwałów. Staraj się rozpoznawać dźwięki na gryfie. Później poczytaj jak zbudowane są skale molowe oraz durowe (jakie mają odległości między dźwiękami) i postaraj sobie takie skale odnajdywać - rozpisz sobie na kartce skalę a-moll mając przed sobą "wzór" odległości między dźwiękami. Powoli przyswajaj sobie jedną skalę.

Zapoznaj się także z zagadnieniem budowy akordów - to naprawdę dużo daje. Wiedząc jakie dźwięki zawiera akord, możesz już śmiało improwizować.

Dużo na temat teorii Ci nie podpowiem, gdyż gram niecałe 2 lata, ale zrozumienie podstaw zasad muzyki jest bardzo przydatne i daje porządnego kopa.

Wszystkie materiały znajdziesz w internecie, ja się tak uczyłem. Założyłem sobie zeszyt, który prowadzę do tej pory, zapisując rozmaite notatki. Jeśli czegoś nie jestem pewien, czegoś zapomnę - nie muszę wertować tysiąca stron w necie. Po prostu otwieram zeszyt i wracam do danego zagadnienia.