No siema, jak okreslic ktorej pentatoniki uzyc do okreslonej piosenki? Np D, lub E itp. Dajmy na to np. Do tej piosenki. Pozdrawiam https://youtu.be/HPkTGm4RtVM
Bo znam pentatonike, ale nie wiem jakiej i kiedy uzywac
TheEndBand pisze:ten utwór jest w tonacji E moll,więc w skali E moll,G dur kombinuj solo.
kavoo pisze:A jak zagra dźwięki składające się na skalę Bmoll to nie będzie się trzymał tonacji Emoll?
TheEndBand pisze:bo ani jeden dźwięk nie zawiera się w tonacji
TheEndBand pisze:przecież zależy też od momentu na jakim akordzie jej użyje
TheEndBand pisze:Napisałem tak,aby trzymał się tonacji (żeby było najprościej,nie widzisz że nie potrafi odnaleźć nawet tonacji utworu)
TheEndBand pisze:jak zacznie ogrywać skalą b moll,to będzie to jeden wielki fałsz, bo ani jeden dźwięk nie zawiera się w tonacji
RiffingMan pisze:kavoo pisze:A jak zagra dźwięki składające się na skalę Bmoll to nie będzie się trzymał tonacji Emoll?
Jeśli użyje dźwięku C#, to nie będzie się jej trzymał.
RiffingMan pisze:TheEndBand pisze:bo ani jeden dźwięk nie zawiera się w tonacji
Tonacje Em i Bm mają 6 dźwięków wspólnych.
RiffingMan pisze:TheEndBand pisze:Napisałem tak,aby trzymał się tonacji (żeby było najprościej,nie widzisz że nie potrafi odnaleźć nawet tonacji utworu)
I dlatego w pełni zgadzam się z powyższym zdaniem.
kavoo pisze:Przede wszystkim temat dotyczy PENTATONIKI, więc o jakim C# w przypadku Bmoll mówisz? Nie występuje.
kavoo pisze:W związku z powyższym - nie 6 tylko 4.
kavoo pisze:A ja się z tym zdaniem w pełni NIE ZGADZAM
TheEndBand pisze:My żyjemy chyba w Polsce,więc mnie chodziło o tonację B moll nie h moll. Zagraj do tego podkładu w B moll i zobacz czy będzie czysto..........
RiffingMan pisze:Zwracam honor, jeśli o to chodziło. Dla mnie skala mollowa pentatoniczna i skala mollowa to zupełnie dwie różne rzeczy. Przeczytałem to jako "skala" bez "pentatoniczna" i stąd nieporozumienie.
RiffingMan pisze:Używanie tej pentatoniki na chybił trafił może zabrzmieć bardzo źle ze względu na możliwość użycia dźwięku F#, który może bardzo dysonować "puszczony" na akordach, zawierających dźwięk C - poruszyłem tu kwestię trytonu w harmonii).
RiffingMan pisze:W Niemczech też popełniają ten wierutny błąd.
kavoo pisze:TheEndBand pisze:jak zacznie ogrywać skalą b moll,to będzie to jeden wielki fałsz, bo ani jeden dźwięk nie zawiera się w tonacji
kavoo pisze:Mówimy o używaniu dźwięków z pentatoniki Bmoll do podkładu w tonacji Emoll. W tej tonacji F# jest sekundą wielką a nie trytonem. Pozostałe cztery dźwięki z pentatoniki Bmoll pokrywają się z pentatoniką Emoll, więc co tu może zabrzmieć źle?
Wróć do „Żłobek gitarowy (nauka gry na gitarze, techniki gry)”