orzech45
Posty: 36
Rejestracja: 22-09-2013 13:30

31-05-2015 14:33

Witam!
Swego czasu myślałem o tym, by odrestaurować starego Defila Jazz-a. Dziś w mojej głowie narodził się nowy pomysł - a co gdyby przerobić go na gitarę basową? Czy to w ogóle możliwe? Będę wdzięczny za wszystkie sugestie. Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
starahuta
Posty: 7044
Rejestracja: 24-02-2013 19:34

01-06-2015 13:05

Możliwe jest, ale powiedz, na jaki kompromis między grubością stun, naciągiem, menzurą, strojem i wytrzymałością pudła jesteś gotowy?

Dodatkowo warto rozpatrzeć jakże bolesną kwestię (przynajmniej potencjalnie bolesną), czyli czy ów Jazz w stanie surowym nadaje się do grania (tj. w jakim stanie ma progi, jak bardzo skrzywiony gryf, czy są pęknięcia w pudle etc.)
"...ten pouczający ton zrzędliwego wuja, który złotymi radami
naprawia świat z olimpijskiej wysokości własnego fotela"

bkrukl
Posty: 246
Rejestracja: 10-04-2011 20:48

01-06-2015 13:53

Jak najbardziej mozliwe. Tylko czy oplacalne? I czy masz na tyle umiejetnosci? Prawdopodobnie gryf bylby do wymiany, zapewne jakies dodatkowe usztywnienia pudla czyli trzeba pudlo rozkleic....
ObrazekObrazek
Vintage v100 Lemon drop icon sh-2 + sh-4, Marshall 8240

Awatar użytkownika
starahuta
Posty: 7044
Rejestracja: 24-02-2013 19:34

01-06-2015 19:56

E, zaraz do wymiany; odwalić progi, dowalić radius i nowe progi, byle dało się grać bez brzęków.

Zresztą można nawet pokusić się o jakieś oszacowanie różnicy w naprężeniu; punktem wyjścia powinien być bas (4-strunowy jak rozumiem), nastrojony ok. 5-6 półtonów niżej niż standardowy (ok. = nic nie liczyłem, przyłożyłem na oko gitarę do basu i sprawdziłem, gdzie odległość siodełko-pierwszy próg na gitarze odpowiada odległości między progami w basie). Może wyjść naprawdę niezły flak i żadnych wzmocnień to nie będzie wymagać.

Aha, czy to ma być bas akustyczny? Jeśli tak, czy "płytkość" pudła nie będzie przeszkadzać?
"...ten pouczający ton zrzędliwego wuja, który złotymi radami
naprawia świat z olimpijskiej wysokości własnego fotela"

Wróć do „Renowacje i konstruowanie instrumentów”