Daffy
Posty: 32
Rejestracja: 16-04-2014 21:46

04-05-2014 01:30

Hej ! Wiem ze to troche glupie pytanie ale chciałbym się Was zapytac co powininem umiec jak na pierwszy rok gry.
Jestem samoukiem , póki co potrafię skale pentatoniczną , podstawową teorię (budowa akordów , dzwieki na gryfie itd), techniki gitarowe (hamer-on , pull-off itd).Jako tako wychodzą mi improwizacje (czasami jestem z nich bardzo zadowolony).Mam problemy z szybszym graniem , ale tylko kiedy ucze się z tabów , bo gdy gram improwizacje to nie mam problemu z szybkością.Nie rozumiem interwałow i nie uczyłem się skal modalnych , ale mam zamiar się tego nauczyc.Gra akordów nie sprawia mi problemów.

Co waszym zdaniem powinien umiec gitarzysta grajacy dopiero rok? Na co powinienem zwrócic uwage na tym etapie gry ?
Pytam się ponieważ bardzo mi zależy żeby byc dobrym gitarzystą , ale czasami mam takie uczucie ,że nic nie potrafie :C

Pozdrawiam :D.

Nei
Posty: 39
Rejestracja: 07-09-2011 16:36

04-05-2014 09:58

Jako jednoznacznej odpowiedzi nie ma na pytanie. Jedni uczą się szybciej, drudzy wolniej. Każdy samouk przyklada wagę do czegoś innego, jeden do teorii, drugi do precyzji, jeszcze inny do szybkości, a jeszcze inny może zająć się improwizowaniem. Pentatonike umiesz jak mówisz, a jesteś pewien czy ty nie tylko nauka superpozycji? Najważniejsze to zrozumieć skalę, a do tego trzeba dojść powoli. Budowa akordow przyda Ci się na pewno i to trzeba umieć, dźwięki na gryfie też są przydatne. To co już powinieneś umieć zależy jaką muzykę chcesz grać. Bynajmniej wg mnie. Lubisz grać akustycznie to może podstawy fingerstylu, blues to heksatonika, country -chicken picking, metal to ćwiczyć szybkość i precyzję. Każdy gatunek wymaga czegoś innego. I trudno tu jakoś określic co się powinno umieć. Jak na rok nauki jesteś na dobrym poziomie teoretycznym tyle mogę Ci aby powiedzieć.