Opinie i dyskusje o gitarach akustycznych i klasycznych

Postprzez Vendere » 2011-12-09, 02:59

Witam
Od 3 lat gram na gitarze klasycznej i raczej tylko w kręgu klasyków się obracam...
Ostatnio na jakimś filmiku w necie miałam okazję posłuchać dziewczyny grającej na gitarze akustycznej, Takamine to była bodajże. Ale już nie o model chodzi :)
Po prostu zakochałam się w brzmieniu akustyka!
Postanowiłam porzucić mojego klasyka dla nowej miłości ;]
Zaczęłam czytać w necie o tych gitarach, ich specyfikacjach i zaskoczyło mnie w sumie to, że akustyki mają ruchomy gryf, ale jakoś nie mogłam znaleźć więcej na ten temat..
Ponoć reguluje się to jakąś śrubą(?)
Czy znajdzie się ktoś, kto przybliży mi ten temat?
Skąd mam wiedzieć, jaki rozmiar tej śruby kupić? Po co się to w ogóle robi ( wybaczcie, pewnie głupie pytanie, ale jeśli o akustyki chodzi, to jestem zielona :P ) Gdzie się wtyka tę śrubę? No i czy jest to trudne, w sensie czy jakieś super kwalifikacje są potrzebne, nie chciałabym uszkodzić gitarki, a raczej nie mam tyle kasy, żeby co chwilę do lutnika biegać...
Vendere

Wielki śpiewnik gitarowyPiosenki największych polskich zespołów rockowych
31,00 zł344 str. A5, miękka oprawa
Gitarowe WyzwaniaPonad 4 godziny, ujęcia z różnych kamer, prawa i lewa ręka
34,00 zł2 płyty DVD
SklepMuzyczny24.com

- Szkoły gitarowe na DVD
- Kursy gry na gitarze
- Książki dla gitarzystów

Postprzez Arczi » 2011-12-09, 05:07

Chodzi Ci zapewne o nakrętkę pręta regulującego napięcie gryfu. Więc tak...
Akustyk w przeciwieństwie do klasyka ma struny metalowe. Struny metalowe są dużo bardziej naciągnięte, co daje dużo większe obciążenie gryfu. I właśnie, żeby obciążenie gryfu zostało zmniejszone, to używa się prętów. Noo, ale - różne struny różny mają naciąg. A żeby dało się grać na różnych strunach, to wymyślono właśnie regulację gryfu (kręcenie nakrętką właśnie).