nerozume
Posty: 44
Rejestracja: 22-03-2014 15:05

02-05-2014 18:26

Witam,

Natknąłem się z akordem E7alt i nie potrafię go rozszyfrować. Z tego co znalazłem w internecie "alt" interpretowane jest jako #9#5, ale ponoć może być, w różnych kombinacjach (#9 albo b9, #5 albo b5). Tutaj nasuwa się moje pytanie, kiedy używa się danego interwału?

Jeśli popełniłem jakiś błąd proszę mnie poprawić.
"Nie ćwicz za dużo, bo się nauczysz dobrze....ćwiczyć"

arnold4
Posty: 62
Rejestracja: 27-12-2012 21:36

02-05-2014 22:47

Z mojej wiedzy wynika, że akordów alterowanych używa się w celu zwiększenia napięcia, które chce się rozładować na tonice skali. Tu musisz ogarniać trochę teorię akordów. A jeśli chodzi o to kiedy którego użyć, to wynika to raczej od twojego wyboru, co lepiej w danej sytuacji brzmi(i skali).
Obrazek Obrazek

Marshall VS8080 + Jackson sdk2 + Metal muff

Awatar użytkownika
RiffingMan
Doradca
Posty: 487
Rejestracja: 28-05-2011 21:56

03-05-2014 12:11

Niestety ten zapis jest na tyle niedookreślony, że właściwie odpowiedziałeś sobie na pytanie. E7add#9 jak najbardziej może być, jest to tzw. akord tristanowski/hendrixowski, E7addb9 także, wynika z frygijskiej dominantowej, posługiwanie się nim w formie dominanty i ogrywanie go frygijską dominantową brzmi świetnie, bardzo polecam w bluesie 12-taktowym na ostatni takt dominanty przed powrotem do toniki, szczególnie jeśli chcemy zabrzmieć bardziej jazzowo. E7/b5 lub E7/#5 także mogą być, bo w końcu kwintę też można alterować, by wygenerować napięcie :) Cóż, jak się natkniemy w jakimś utworze na taki śmieszny zapis jak E7alt, to najprawdopodobniej będzie to E7/#5, ale nie jest to pewne, bo jeśli to nie będzie pasować, trzeba sprawdzić pozostałe opcje. W przypadku akordów mollowych jest tych opcji mniej, nie występuje coś takiego jak Em7add#9, bo w akordzie mollowym występuje już tercja mała, a więc sekunda wielka nie ma się po prostu gdzie alterować w sekundę zwiększoną.
Praktyka > Teoria > Sprzęt
Służę pomocą w zrozumieniu teorii muzyki, wystarczy wysłać prywatną wiadomość.

Wróć do „Teoria muzyki”